microphone-772577_1280

קריינות לרדיו – התאמת שירותי הקריינות למציאות הנוכחית

כולנו מכירים אותם, קולות מלאי עוצמה ומרשימים המלווים אותנו כבר שנים, במקרים רבים בלי שאנו אפילו יודעים איך האנשים מאחורי הקולות נראים. הכוונה היא כמובן לקולות מהרדיו, קולות של קרייני חדשות ותכניות אחרות ושל פרסומות ותשדירים למיניהם. חלקם קולות ותיקים הפועלים מעל גלי האתר כבר עשרות שנים וחלקם קולות חדשים יותר. אך לכולם מאפיין משותף וקו המחבר ביניהם, קול רדיופוני ויכולת ווקאלית המספקת מענה איכותי למדיום המיוחד הזה הנקרא רדיו. קריינות לרדיו היא תחום קריינות מרתק הדורש מומחיות ויכולת מקצועית מגוונת.

הרדיו במציאות התקשורתית והטכנולוגית כיום

למרות האינטרנט, הסמארטפונים שכל הזמן מחברים אותנו לתכנים ויזואליים, שלל ערוצי הטלוויזיה וכיוצא באלו, הרדיו עוד בהחלט חי ובועט, היום אפילו יותר מתמיד. יש משהו מיוחד וקשה להסבר במדיום התקשורתי הזה שמציע רק סאונד, כביכול הוא פשוט ו”פרימיטיבי” יותר, אך בפועל זהו עולם ומלואו המספק שלל תכנים ופונה לרגש של המאזינים. אך בכל זאת, אנו חיים בעולם בו קיים עושר תכנים כפי שלא היה מעולם, עולם בו טכנולוגיות מתקדמות וחדשניות מופיעות כל הזמן וכולנו מופגזים באופן בלתי פוסק בתכנים ומסרים מכל הסוגים. בעולם כזה ומציאות כזו, גם על הרדיו להתאים את עצמו על מנת להישאר רלוונטי וחי.

ברדיו, יותר מכל מדיום תקשורתי וטכנולוגי אחר כנראה, לקול יש חשיבות מכרעת ומהותית במיוחד. המאזינים שומעים את התכנים ולא רואים אותם, אין עזרים ויזואליים, לטוב ולרע, וכל מה שיש לתוכן “להציע” מבחינת העברת המסר הוא סאונד וקולות אנושיים. לכן, קריינות לרדיו הינה משמעותית ביותר להצלחה של תוכן רדיופוני לספק את התוצאות המצופות וליצור את ההשפעה המבוקשת.

אנשים היום שומעים רדיו דרך מקלטים סטנדרטיים, דרך האינטרנט וכמובן דרך מכשירי המובייל השונים. כך שלמעשה שוק הרדיו הולך וגדל ואינו מתכווץ. מדובר על שוק חשוב ורלוונטי מאוד למפרסמים, לספקי תוכן, לגופים ציבוריים וכן הלאה.קריינות לרדיו המבוצעת כהלכה ובאופן המותאם ביותר יכולה בהחלט ליצור את ההבדל ולתפוס את תשומת הלב החמקמקה של המאזינים.

לא רק קול רדיופוני – מנעד היכולות של קריין לרדיו

אם נחזור לרגע לאותם קולות רדיופוניים המוכרים לכולנו אשר דובר עליהם בפתיחת המאמר, לחלקם “פשוט” יש קול עמוק, ברור ואיכותי והם יודעים לספק הגייה נכונה ובהירה של הטקסטים. אך הקולות המותאמים ביותר למציאות החיים שלנו כיום ואלו אשר יכולים לספק שירותי קריינות מגוונות ובעיקר רלוונטיים הם אלו המביאים יותר מ”רק” קול רדיופוני.קריינותלרדיו כיום מצריכה מנעד יכולות וסגנונות קוליים על מנת לספק שירות רחב ומתאים, שירות העונה לצרכים פרטניים ופונה לקהלי יעד נכונים.

בין אם מדובר על קריינות לרדיו עבור מהדורות חדשות או תכנים אקטואליים למיניהם ובין אם מדובר על קריין רדיו לצרכי הקלטת פרסומות ותשדירים, קול שעושה הבדל ותופס את תשומת ליבו של המאזין הוא יותר מרק קול רדיופוני. על הקריין להיות מסוגל להתאים את סגנון ההקראה והדיבור לסוג התוכן ולמטרותיו, להתאים את קולו לקהל היעד, לבנות אינטונציה קולית רלוונטית וליצור התאמה הדוקה ומקצועית לטקסטים אותם הוא צריך להעביר למאזינים.

פרסומת לרדיו צריכה להישמע אחרת מבחינת הקריינות מאשר ידיעת חדשות או תשדיר פרומו לתכנית למשל, וכן הלאה עם דוגמאות נוספות.באמצעות הקול, הקצב, האינטונציה ושאר גורמים מקצועיים ניתן להעביר את המסר באופן מהודק ומדויק, לגעת ברגש של המאזין ולקדם אותו לכדי המטרה לשמה התוכן הרדיופוני נוצר מלכתחילה.זקוקים לקריין בעל קול רדיופוני שעושה את ההבדל? מחפשים את הקול החזק והבטוח שיתאים בדיוק לתוכן שלכם? פנו לקריין מקצועי ובעל ניסיון ברדיו.