man-141052_1280

קריינות – הקול שעושה את כל ההבדל!

במציאות בה כל אחד ואחת מאיתנו מופגזים כל יום וכל היום בשלל מסרים על פני המדיומים השונים, יכולת מיקוד תשומת הלב שלנו והיכולת של אותם מסרים ליצור השפעה אמיתית עלינו הינה מוגבלת מאוד. עובדה זו נכונה הן לתכנים ויזואליים כגון שלטי חוצות, פרסומים ברשת האינטרנט ובמובייל, תכניות טלוויזיה וכן הלאה והן לתכנים שאינם ויזואליים, למשל סאונד וקול. במציאות כזו, לקריינות איכותית ומקצועית יש משקל אפילו רב יותר מבעבר ובחירה נכונה בהחלט יכולה ליצור הבדל מהותי בתוצאה ובהתאמתה למטרת התוכן.

כאשר אנו מדברים על קריינות (שירותי Voice Over) הכוונה היא למעשה למכלול רחב של צרכים. קריינות יכולה להיות של חדשות ותכני אקטואליה אך היא קיימת ורלוונטית מאוד גם לתחומים כגון סרטוני תדמית, שירותי קול למערכות טלפוניה, קריינות באירועים מיוחדים, פרסומות, סרטוני הסבר אינטרנטיים או למדיומים אחרים וכן הלאה עם עוד שפע דוגמאות.

הרבה יותר מ”רק” קול רדיופוני

בעבר, היה נהוג לבחון את האיכות וההתאמה של שירותי ויכולות קריינות לפי פרמטר מרכזי שהוא קולו של הקריין, כאשר המונח קול רדיופוני היה עולה ומושמע לעיתים קרובות. קול רדיופוני הוא קול הנשמע ברור ואיכותי ואשר “מרגיש” שיכול להתאים לקריינות חדשות ותכנים ברדיו. כולנו יכולים בקלות לחשוב על קולות מוכרים מאוד מתחנת רדיו כזו או אחרת, קולות המלווים את חלקנו שנים רבות אפילו בלי לדעת איך האנשים שמאחורי הקול נראים.

אך בעוד שבהחלט יש חשיבות רבה לאיכות וסגנון הקול ולקיומו של אותו “קול רדיופוני” אצל הקריין המיועד, כיום מדובר על הרבה מעבר לכך על מנת להשיג תוצאה אופטימאלית המותאמת לצרכים הפרטניים של כל פרויקט. קול שמתאים להגשת חדשות ברדיו הוא לאו דווקא מתאים לסרטון תדמית או פרסומות למשל ובחירה רק לפי הקול עצמו יכולה אף להוביל לתוצאות לא רצויות ולפספוס של מטרת התוכן. יש להקפיד על נושאים כמו בהירות ההגייה, הגייה נכונה ותקנית, התאמת סגנון הקול למטרת התוכן וכן הלאה. כך, קריין מקצועי ואיכותי כיום חייב להביא עימו מנעד רחב של אפשרויות וסגנונות ואת היכולת לבצע התאמה אישית של הקול והסגנון לסוג התוכן המבוקש.

באמצעות קול והאינטונציה שלו ניתן להעביר רגשות כגון שמחה, עצב, רצינות וכו’, שימוש בסגנון ומנעד הקול הנכון יכול לפנות לרגש של הצופה או המאזין וליצור אפקט משלים לטקסט ולאמצעים הויזואליים. כך למשל עבור פרסומת המיועדת להניע את הצופה/מאזין לפעולה יש צורך בסגנון קריינות מסוים ושונה מהותית מאשר קריינות לסרטון הסברה או לתוכן אקטואלי.

מדובר באמת ובתמים על נושא שהוא מהותי כמו הבחירות הוויזואליות לתוכן שלכם. קול נעים ומותאם יכול לגרום ללקוח להישאר על הקו בהמתנה לנציג מכירות או שירות, קול איכותי וסמכותי מסייע לסרטון התדמית שלכם להעביר את המסר המבוקש, קול הפונה לרגש ויוצר תחושה מתאימה יסייע רבות לפרסומת שלכם ליצור אצל אנשים רצון לשמוע עוד או לבצע פעולה. ויש עוד אינספור דוגמאות כגון אלו בהן קריינות נכונה, מקצועית ומותאמת אישית יוצרת מכלול העולה על סך חלקיו ושירות המספק תמורה מעולה.

רוצים לזכות בתשומת לב – אתם צריכים קריין מקצועי

אם נחזור רגע לפסקת הפתיחה של מאמר זה, בהתחשב בכל מה שאמרנו אחריה, אז ניתן בהחלט לקבוע כי כיום – אם אתם רוצים לזכות בתשומת הלב של הצופים או המאזינים אז אתם צריכים שירותי קריינות מקצועיים ואיכותיים המותאמים למטרותיכם.קריין מקצועי גם מביא את קולו המיוחד והמותאם אישית עבורכם, כאמור, אך גם יכולות הקלטה מעולות ושלל יכולות טכניות נוספות שיהפכו את שירותי הקול להם אתם זקוקים לאופטימאליים.